10 ایده سفر یک روزه به شیراز
مطالب
نکته ها
برنامه سفر
شیرازگردی
10 ایده سفر یک روزه به شیراز

اگر شیراز را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کرده اید، به حسن انتخاب شما تبریک می گوییم. ما به شما پیشنهاد می کنیم سفر به شیراز را در هر زمانی که فرصت دارید، تجربه کنید، حتی اگر این سفر یک روزه باشد.

نگران کوتاه بودن سفر خود نباشید. خوشبختانه بسیاری از جاذبه های گردشگری شیراز در نزدیکی یکدیگر قرار دارند و اگر قبل از سفر برنامه ریزی دقیقی داشته باشید، فرصت بازدید از تعداد زیادی از آنها را خواهید داشت.

وسایلی که بیشتر نیاز دارید یک کفش مناسب پیاده روی و یک دوربین عکاسی است. در این محتوا، با شیراز روم، سایت تخصصی اجاره آپارتمان مبله شیراز، همراه شوید تا 10 ایده سفر یک روزه به شیراز را با شما در میان بگذاریم.

شیرازروم، فعال ترین سایت در خصوص اجاره منزل مبله، آپارتمان مبله و همچنین سوئیت مبله در شیراز با مناسب ترین قیمت است. در ادامه با ما باشید.

10 ایده سفر یک روزه به شیراز


مسجد نصیرالملک


مسجد زیبای شیراز که به نام مسجد صورتی شناخته می شود. مسجد نصیرالملک را در صبح بازدید کنید تا تلالو خورشید را از میان شیشه های رنگی مسجد مشاهده کنید و غرق در زیبایی رنگ های این مسجد شوید. عکس های بی نظیری می توانید از این مکان تماشایی برای خود ثبت کنید و با دیگران به اشتراک بگذارید.

بازار وکیل


در فاصله کمی از مسجد نصیرالملک بازار سنتی و سرپوشیده شیراز قرار دارد که یکی از جاذبه های گردشگری بی نظیر این شهر است. اینجا هم فال است و هم تماشا. در اینجا هم می توانید سوغاتی های شهر شیراز را برای کسانی که دوست دارید، تهیه کنید و هم از معماری زیبا و فرهنگ مردمان شیراز لذت ببرید. اگر دوست داشتید کارگاه هایی که صنایع دستی فوق العاده شیراز را تهیه می کنند، از نزدیک ببینید، سری به سرای مشیر بزنید. سرای مشیر در انتهای بازار وکیل است و آنجا نیز مکانی دیدنی و پرکشش برای گردشگران به ویژه گردشگران خارجی است.

ارگ کریم خان


این ارگ، بنای باشکوهی است که از دوران کریم خان زند به یادگار مانده است. کسانی که به شیراز سفر می کنند، معمولاً همه یک عکس یادگاری در کنار این ارگ با عظمت کریم خانی گرفته اند. پس از بازدید از ارگ کریم خان، پیاده به قسمت پشت این بنای عظیم بروید و در آنجا یک فالوده شیرازی اصل را امتحان کنید. طعم خوش فالوده های این جا تا مدت ها زیر زبان شما باقی می ماند.

سفر یک روزه به شیراز


باغ ارم


توصیف باغ های زیبا و تاریخی شیراز را قطعاً شنیده اید. باغ هایی که زندگی های زیادی به خود دیده اند و داستان های زیادی در دل خود دارند. شهر شیراز پر از باغ های تاریخی است که هر یک زیبایی های خاص خود را دارند. ولی چون زمان شما کم است، مجبورید به یکی دو باغ این شهر سر بزنید. انتخاب این که از کدام باغ شیراز بازدید کنید، کار مشکلی است. باغ ارم یکی از زیباترین باغ های شیراز است که بسیار با صفا است. محوطه باغ مملو از گل های رنگارنگ و درختان سرسبز است و عمارت باغ که قسمت جالب آن است، یادگارهای تاریخی با ارزشی دارد. باغ جهان نما، باغ دلگشا، باغ عفیف آباد، نارنجستان قوام، باغ جنت، هفت تنان و باغ هنر شیراز از باغ های دیگری هستند که می توانید از آنها بازدید کنید.

آرامگاه حافظ


شهر شیراز، شهر شعر و شاعری است. اصلاً انگار سفر به شیراز بدون سر زدن به آرامگاه حضرت حافظ، سفری کامل نیست. فرقی ندارد که چند روزه به شیراز سفر می کنید، حتی در سفرهای نیم روزه نیز بازدید از آرامگاه حافظ را در برنامه خود قرار دهید.

آرامگاه سعدی


آرامگاه این شاعر بلند آوازه ایران زمین در نزدیکی باغ ارم است. اگر از باغ ارم بازدید می کنید، حتماً به دیدار شیخ اجل بروید و حوضچه ماهی آن که چاهی است که سعدی با دستان خود آن را حفر کرده از نزدیک ببینید. این شاعر شیرین کلام، آرامگاهی بسیار با صفا و دلنشین دارد که بازدید از آن خالی از لطف نیست.

شاهچراغ


می توانید نماز را در شاهچراغ بخوانید و در کنار برادر امام رضا علیه السلام، خستگی های یک روز پر از هیجان را از ذهن خود بیرون ببرید. فضای معنوی این امامزاده آرامش زیادی دارد. به ویژه در شب می توانید در کنار حوض وسط شاهچراغ چند لحظه ای بنشینید و از نورپردازی های زیبا و آرامش این فضا لذت ببرید.
 
سفر یک روزه به شیراز


دروازه قرآن


دروازه قرآن شیراز را می توان یکی از نمادهای معماری شیراز به شمار آورد. این دروازه معروف ترین دروازه قدیمی شهر است. در اطراف دروازه قرآن پارک خوبی وجود دارد که باصفا است و می توان در آن به گشت و گذار پرداخت. مقبره خواجوی کرمانی در نزدیکی دروازه قرآن قرار دارد. می توانید پس از بازدید از دروازه قرآن، در اطراف آن یک فالوده شیرازی نوش جان کنید.

تخت جمشید و پاسارگاد


برخی گردشگران سفر به شیراز را تنها برای بازدید از عظمت و شکوه تخت جمشید و سر زدن به مقبره کوروش انتخاب می کنند. بازدید از این مجموعه عظیم و تاریخی که کاخ امپراطوری هخامنشیان در آنجا قرار دارد، آنقدر با ارزش است که مسافران زیادی از اقصی نقاط دنیا به بازدید از آن می پردازند. از آنجایی که تخت جمشید در فاصله 55 کیلومتری شهر شیراز قرار دارد، در سفر یک روزه به شیراز شاید بخش زیادی از روز شما صرف بازدید از این مکان شود. البته مطمئن باشید که ارزش آن را دارد.

رستوران هفت خوان


شیراز روم به شما پیشنهاد می کند که یک وعده غذایی خود را در طول این یک روز در رستوران هفت خوان نوش جان کنید. رستورانی بسیار شیک و مجلل که در دکور داخلی آن بسیار متفاوت و جذاب است. از شلوغ بودن این رستوران می توانید به کیفیت بالا و محبوبیت این رستوران پی ببرید. این رستوران به صورت شبانه روزی سرویس دهی می کند و تمامی وعده های غذایی در رستوران هفت خوان سرو می شوند.

اقامت در شیراز و اجاره خانه مبله شیراز 


برای اقامت یک شب در شیراز ما به شما پیشنهاد می کنیم که سری به سایت شیراز روم بزنید و یک خانه مبله شیراز را برای اجاره انتخاب کنید. در آنجا طیف وسیعی از منازل مبله را خواهید دید، مطمئن باشید که منزلی که از هر لحاظ باب میل شما باشد را برای یک شب اجاره پیدا می کنید. کارشناسان این سایت برای پاسخگویی به سوالات شما همیشه حاضرند.